Jenny klar för tre nya år med ÖFK

Jenny Larsson, fysioterapeut i Östersunds FK sedan fem år tillbaka, har nu skrivit på ett nytt kontrakt över ytterligare tre år i klubben.

-Jätteroligt att få fortsätta att jobba med ÖFK och spelarna här, säger Jenny.

Det är tack vare henne som många spelare sluppit skador under de senast åren. Jenny och hennes kollegor bland fystränarna gör ett fantastiskt arbete. När Jenny nu har valt att stanna kvar i ÖFK ytterligare tre år är det många som jublar i föreningen.

-Jenny är en av landets, ja kanske Europas bästa fysioterapeuter och tidigare hade hon erbjudande från utlandet. Men Jenny valde att stanna kvar i ÖFK, förklarar Martin Johansosn, tillförordnad vd för ÖFK.

Jenny berättar att beslutat att stanna kvar i ÖFK var inte särskilt svårt att ta.  Hon berättar om den speciella känslan som finns när hon får följa spelarna dag efter dag.

-Jag får göra det jag brinner för. Vi ska jobba så att spelarna får ut det mesta som går när de är ute på planen.

Lovorden är många från spelarna när det gäller det arbetet som Jenny och hennes gäng lägger ner. Det handlar om att behandla skador men också jobba med så att spelarna inte blir skadade.

-Det härligt att vi säkrar upp en enorm resurs för vår spelartrupp, säger Martin Johansson, tillförordnad vd för ÖFK.