Jenny Larsson med damlandslaget i Algarve

Östersunds FK:s fysioterapeut Jenny Larsson har varit i klubben i snart över nio år där hon haft en betydande roll över spelarnas utveckling. I samband med lägret med det svenska damlandslaget som just nu pågår i Portugisiska Algarve har Jenny Larsson rekryterats till ledarstaben i landslaget för att hjälpa laget inför säsongen.

Jenny Larsson arbetar dagligen med med att både behandla skador för spelarna på Jämtkraft Arena, men arbetar också med att förebygga dem för att ge truppen de bästa förutsättningarna inför varje match. Nu har hon tagit ytterligare ett steg och representerar nu också ett av världens bästa landslag i fotboll.

Under tiden som Jenny kommer befinna sig i Algarve och framöver med landslagsuppdrag kommer Mikael Lagercrantz som redan arbetar med laget att finnas runt truppen, samtidigt som den tidigare fysioterapeuten Lisa Brandén kommer hjälpa laget.

Östersunds FK är oerhört stolta över att en av våra ledare representerar landslaget, och önskar både Jenny och hela damlandslaget ett stort lycka till.

Foto: Anna Moilanen / Svenska damlandslaget