Jordan Attah Kadiri återvänder till Östersunds FK

Idag kan Östersunds FK presentera att klubben är överens med City Football Group att den tidigare ÖFK-anfallaren Jordan Attah Kadiri återvänder till klubben och Östersund. Avtalet gäller ett lån för en ett års period.

Den 13 augusti 2019 gjorde ÖFK klart med en ny anfallare som skulle stärka upp offensiven inför den resterande delen av Allsvenska säsongen. Jordan Attah Kadiri hade innan det provtränat med laget under en veckas tid och imponerade stort på den dåvarande klubbledningen. Han blev tidigt en profilspelare som var stark i det offensiva spelet och ett öga för mål.

Efter att ha genomfört ett bra år och en bra försäsong så var Kadiri ett namn som var på många klubbars lista som tänkbara förstärkare. Allt resulterade i en försäljning till den belgiska klubben Lommel SK som ägs av det brittiska multinationella bolaget där bland annat Premier League klubben Manchester City ingår.

-Attah är en absolut toppspelare för nivån vilket han tydligt visat prov på tidigare här i Östersunds och i Allsvenskan. Attah stärker vår vår offensiv och kommer bli en viktig referenspunkt i vårt spel. Han är en vass avslutare som förhoppningsvis kommer bidra med viktiga mål för laget, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

-Jag har sedan dagen jag lämnade staden alltid velat komma tillbaka till klubben i mitt hjärta. Jag ska hjälpa laget att ta sig tillbaka där vi hör hemma, säger Jordan Attah Kadiri efter att ha landat i Östersund.