Kära Rödsvarta ÖFK:are – ny information

Vi vill först och främst tacka er ALLA för ert stöd! Vi ber om ursäkt för tidigare utskick rörande årskort och svarsfrist.

Fotbollsåret 2020 har, som ni redan vet, blivit ett annorlunda år jämfört med tidigare säsonger. Som läget är, och har varit, så får vi ej ge årskortsinnehavare tillträde på arenan på grund av rådande pandemi – där ÖFK, som många andra, tvungit anpassa sin verksamhet för att minska smittspridning och därmed inte heller bidra till sjuka, döda, överbelastade sjukhus samt andra faror som kan uppstå via folksamlingar.

Östersunds FK, liksom många andra fotbollsföreningar i Sverige, hålls levande tack vare våra medlemmar, årskortsinnehavare, sponsorer samt andra intressenters otroliga uppoffringar, ert engagemang och era hjärtan!
Vi kan inte med ord beskriva saknaden av er uppe vid matchevenemang, och vi kan inte heller med ord beskriva vad ert kollektiva stöd betyder för fortsatta ambition att spela toppallsvensk fotboll i Östersund, Jämtland.

Östersunds Fotbollsklubb har full förståelse för att rådande pandemi påverkat alla oss på olika sätt, det råder olika förutsättningar för olika människor, och det gäller såklart också alla er som vi i detta brev vänder oss till.
För att vi skall kunna fortlöpa vår planering gentemot avslutningen av 2020 och inför stundande 2021 vill via detta brev uppmana er supportrar som köpt säsongskort att fortsätta stötta Östersunds Fotbollsklubb, och visa detta genom att behålla ert säsongskort och därmed avstå från ersättning. Östersunds Fotbollsklubb tackar er för stödet ni konstant ger oss och som ni gett oss i alla år, och vi önskar att vi snart kan välkomna er tillbaka till smittsäkra matchevenemang med allsvenska matcher på Jämtkraft Arena!

Via detta formulär bekräftar du som innehavare att du behåller ditt säsongskort för 2020 oavsett hur många matcher som du inte får se på Jämtkraft Arena och utan ekonomisk ersättning. Tillsammans så hoppas vi se dig på arenan snart igen!

För er som kräver ekonomisk ersättning för ert säsongskort 2020, när säsongen är över kommer ni att få information om tillvägagångssättet för återbetalning.

Rödsvarta hälsningar Östersunds Fotbollsklubb