Ken Sema tillbaka från semestern och redo för Danmark

När de andra spelarna i ÖFK gick på semester för några veckor sedan blev Ken Sema inkallad till landslaget som reserv. Ken fick därefter en extra veckas semester men är nu tillbaka i vardagen och följer med laget till träningslägret i Danmark i morgon.

-Det ska bli roligt att åka på ett miniläger och förbereda oss inför andra halvan av Allsvenskan, säger Ken.

Det blev alltså inte VM-spel för Ken Sema. Han kallades in som reserv under de sista träningarna när John Guidetti skadade sig. Men närmare ett VM-spel blev det inte för Ken. Istället för VM fick Ken en extra veckas ledighet och åkte på semester.

-Det var skönt att vara lite ledig, det har knappt varit ledigt det senaste året eftersom det har varit mycket både i ÖFK men också i landslaget. Men jag klagar inte. Det är alltid kul att spela så mycket fotboll som möjligt, säger Sema.

Men nu kändes det alltså läge att stoppa in lite extra semester och därmed få lite vila. Många har spekulerat i att Ken nu skulle lämna ÖFK under det här transferfönstret men Ken tillhör fortfarande ÖFK och följer alltså med till lägret i Danmark.

-Jag förhåller mig till vad som är just nu. Jag spelar för ÖFK.

Det har ju hänt en del inom tränarstaben sen du gick på semestern. Vad säger du om de nya tränarna?

-Jag fick nyheten när jag var på min semester så vi får se, jag känner ingen av dem men litar på Daniel Kindberg och det blir säkert bra.

I morgon måndag åker hela ÖFK på träningsläger till Danmark i en vecka och där blir det förutom träning också matcher mot Odense och Vejle.

– Det ska bli roligt att åka på ett miniläger och bekanta sig med nya ansikten och för att förbereda oss på andra halvan av allsvenskan, säger Ken och fortsätter att packa inför avresan.