Klart med ny assisterande tränare – Pero Kapcevic

Östersunds FK har nu gjort klart med en ny assisterande tränare till Ian Burchnall. Valet blev Pero Kapcevic, 42 år. Pero har varit huvudtränare för division 2-laget Friska Viljor. Pero ansluter till laget omgående.

Förra säsongen hjälpte Joe Sargison Ian Burchnall som assisterande tränare. När Joe återvände hem till England började ÖFK söka efter en ny assisterande tränare. Efter ett flertal intervjuer är det nu klart att Pero Kapcevic ansluter som assisterande tränare till Ian Burchnall och de andra i ledarstaben.

-Han blev rekommenderad av flera och efter att ha träffat honom så känns det helt rätt. Pero har gjort ett fantastiskt arbete med Friska Viljor och kommer att tillföra mycket till spelarna, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Pero kommer att finnas på plats i Sundsvall när ÖFK möter GIF Sundsvall i eftermiddag. Han är för övrigt bror med Dragan Kapcevic som spelade i ÖFK 2015 och han med att göra tio mål på 25 matcher.