Kpozo och Awad förlänger – Purver och Mills lämnar

ÖFK har nu förlängt avtalen med Patrick Kpozo och Ahmed Awad med 1+1 år. Samtidigt är det nu klart att Alex Purver och Andrew Mills lämnar ÖFK när deras kontrakt går ut idag. ÖFK tackar Purver och Mills för deras tid i ÖFK och önskar dem lycka till i framtiden!

Under den senaste säsongen har Patrick Kpozo varit utlånad från ÖFK till IFK Luleå som spelar i ettan. Kpozo fick mycket speltid i IFK Luleå och spelade 28 matcher och gjorde sex mål för norrbottningarna. Nu återvänder Kpozo till ÖFK.

Kpozo ansluter till ÖFK när laget startar upp sin träning måndag 11 januari. Ahmed Awad kom till ÖFK i somras från Västerås och hann vara inhoppare i sex matcher och noterades för en assist.

Två spelare som nu lämnar ÖFK är Alex Purver och Andrew Mills. Mills fick chansen att stå i ÖFK:s allsvenska match mot IK Sirius och vilken match han gjorde! Nu går Andrews kontrakt ut och han väljer att lämna klubben. Samma sak med Alex Purver.

ÖFK vill rikta ett stort tack till dessa bägge spelare som har varit med och hjälpt ÖFK under åren och som bägge hjälpt ÖFK att klara nytt kontrakt för Allsvenskan 2021. Vi önskar er lycka till i framtiden!