KVÄLLENS MOTSTÅNDARE TILL ÖFK – HELSINGBORGS IF

Ikväll 19.00 är det avspark mellan Helsingborgs IF och ÖFK i Allsvenskan. Här är allt du behöver veta om ÖFK:s motståndare i kväll. Helsingborgs IF är tillbaka i Allsvenskan efter en sejour i Superettan.

Helsingsborgs IF har haft ett aktivt sommarfönster och tappat fyra spelare i sommar, dessa är anfallaren Andri Runar Bjarnason som gått till Kaiserslautern, Tom Glover som varit utlånad från Tottenham men nu återvänt, Rasmus Jönsson Buriram United och Johan Persson har gått till Östers IF.

Istället har Helsingborg fyllt på med ett antal spelare, Ibrahim Bance, mittfältare från Asec Mimosas på lån, Alhaji Gero, anfallare från Östersunds FK, Anders Lindegaard, målvakt från Burnley, Alexander Nilsson, målvakt från IFK Hässleholm, Daniel Hafsteinsson, mittfältare från KA Akureyri, Tobias Mikkelsen, mittfältare som tidigare varit klubblös och Tashreeq Matthews, mittfältare från Borussia Dortmund på lån.

ÖFK:s matcher mot Helsingborgs IF genom åren:

2019:

ÖFK-Helsingborgs IF 3-0 (Isak Ssewankambo, Dino Islamovic, Jamie Hopcutt)

2016:

Helsingborgs IF-ÖFK 1-1 (Målskytt Stadler)

ÖFK-Helsingborgs IF 2-0 (Edwards, Dyer)

Här är Helsingborgs IF trupp mot ÖFK:

Anders Lindegaard (MV), Anders Randrup, Alhaji Gero, Alexander Farnerud, Adam Eriksson, Mattias Almeida, Mohammed Abubakari, Max Svensson, Tashreeq Matthews, Alexander Nilsson (MV), Tobias Mikkelsen, Wanderson do Carmo, Charlie Weberg, Daniel Hafsteinsson, Ibrahim Bancé, Filip Sjöberg, Armin Gigovic, Markus Holgersson

Frånvaro (skada/rehab/sjukdom/avstängning):
Bl.a. Andreas Granqvist (avstängd), Mamudu Moro (avstängd), Fredrik Liverstam (skadad), Kalle Joelsson (skadad), David Boysen (skadad), Andreas Landgren (skadad), Kundai Benyu (skadad)

Helsingborgs IF senaste matcher:

HIF-Örebro SK 1-4, Falkenbergs FF-HIF 1-1, Hammarby IF-HIF 2-1, HIF-IFK Göteborg 1-2, IFK Norrköping-HIF 5-0

ÖFK:s senaste matcher:

ÖFK-Malmö FF 0-0, ÖFK-Eskilstuna 1-2, GIF Sundsvall-ÖFK 1-1, IF Elfsborg-ÖFK 4-1, ÖFK-AIK 1-3

Kvällens match mellan Helsingborgs IF och ÖFK sänds live på C-more med start 18.50.