Kvalplatsen säkrad och biljettinfo inför hemmamatchen mot Falkenbergs FF

I och med dagens vinst mot Norrby IF lever hoppet om fortsatt spel i Superettan 2023. Då Östersunds FK slutade på en 14:e plats i årets upplaga av Superettan innebär det kvalspel mot Falkenbergs FF som blev tog kvalplatsen i Division 1 Södra.

Biljetterna inför hemmamatchen i kvalet släpps ikväll klockan 20:00. Information om biljetter till bortamatchen mot Falkenbergs FF kommuniceras när info har mottagits från arrangerande klubb. Här nedan kommer information om de båda kvalmatcherna.

Kvalet till Superettan 2023

– Match 1 spelas torsdagen den 10 november klockan 19:00 på Falcon Alkoholfri Arena i Falkenberg.
– Match 2 spelas söndagen den 13 november klockan 13:00 på Jämtkraft Arena i Östersund.

Biljetter inför hemmamatchen

Samma biljettpris gäller på hela arenan, oavsett ståplats eller sittplats. Numrerad sittplats gäller på samtliga sittplatser. Biljetter köpes via ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Butiken på Storgatan 26 i Östersund. Du kan maximalt köpa 10 biljetter åt gången. Samtliga åskådare behöver biljett oavsett ålder.

18+ : 100 SEK
0-17 år: 50 SEK

Säsongskort
Säsongskort för Superettan 2022 gäller ej som entré på kvalmatcherna till Superettan 2023. Samtliga åskådare måste köpa en biljett för att beviljas inträde på arenan.

Rullstolsplats
Önskar du köpa en rullstolsplats där en ledsagare följer med kan du endast göra det i ÖFK-Butiken på Storgatan i Östersund.

Bortasektion
Bortasektionen är placerad på Södra Stå. Biljetter till bortalaget skickas via särskild länk till klubben under veckan.