Lars Kling investerar stort i Östersunds FK

Lars Kling från Östersund och Jämtland är en av många som nu väljer att stödja ÖFK genom att han investerar i en mycket stor aktiepost i ÖFK.

-Jag gör det för att betala tillbaka allt som Östersund som stad har gett mig, säger Lars Kling till ÖFK:s hemsida.

Lars Klings kärlek till Östersund och Jämtland har funnits där väldigt länge, han växte upp på Frösön och här hade han sin uppväxt.

-I samband med ett kamratmöte våren 2015 började jag bli medveten om att något stort började hända med fotbollslaget i staden. När de sedan tog steget upp i Allsvenskan och till Europa började min kärlek till laget ta fart, berättar Lars Kling.

När sedan ÖFK tog steget ut i Europa var lyckan totalt hos många jämtar, inklusive Lars Kling.

-Men efter framgång kommer motgång och det är då som vi alla måste hjälpas åt. Därav min investering som inte är avsedd att ge ekonomisk utdelning utan för att bidra till något som jag och regionen kan samlas runt, det vill säga ÖFK, berättar Lars.

Hur kan du stödja ÖFK?

Gå in här och köp halsduk!

Gå in här och köp aktie!