Lennart Ivarsson går in som tillförordnad VD i Östersunds Fotbollsklubb

Lennart Ivarsson, 60 år går in som tillförordnad VD på konsultuppdrag för Östersunds Fotbollsklubb med omedelbar verkan. Lennart är född och uppvuxen i Krokom och har en karriär inom Ericsson, Solectron och Flextronics.

-Det ska bli otroligt roligt att arbeta och leda ÖFK, säger Lennart Ivarsson.

För några veckor sedan valde Martin Johansson att lämna sin roll som VD för Östersunds Fotbollsklubb. Sedan dess har styrelsen i ÖFK jobbat med att hitta en tf VD som kan ta över Martins arbetsuppgifter och leda ÖFK. Nu har styrelsen utsett Lennart Ivarsson till tf VD för ÖFK.

-Jag är otroligt stolt att tillträda i en roll som tillförordnad VD för ÖFK. Det ska bli spännande att arbeta med i en förening som engagerar så många människor, säger Lennart Ivarsson i ett uttalande till ÖFK:s hemsida.

Lennart är uppvuxen i Krokom och har en lång karriär bakom sig inom olika industrier i såsom Ericsson, Solectron och Flextronics. Han har hoppat in som tf VD för ett antal bolag de senaste åren och de två senaste uppdragen har varit i Wången AB och SenseAir i Dalarna.

-Jag har ett stort sportintresse och är bland annat sportchef i Östersunds Skidlöparklubb och dess elitgäng Team ÖSK. Nu kommer jag att gå in som tf VD i ÖFK och det känns otroligt roligt, säger Lennart.

Lennart Ivarsson har fört en diskussion med styrelsen i ÖFK under en tid hur han skulle kunna bidra i föreningen och från och med idag går alltså Lennart in som tillförordnad VD i föreningen.

– Det skall bli mycket spännande att tillhöra ÖFK och arbeta med en historiskt sätt så succéartad fotbollsklubb både nationellt och internationellt. Samtidigt är jag mycket ödmjuk inför den uppgift som vi har framför oss när det gäller att sätta ÖFK på stabil mark med rätt ekonomisk riktning för framtiden.

Lennart Ivarsson sitter i ett antal bolagsstyrelser och kommer att börja sitt arbete i ÖFK omgående.
– Det jag har sett hittills av ÖFK har varit ett fantastiskt engagemang på alla plan för att få klubben att ta de nödvändiga stegen.

Lennart Ivarsson kommer att närvara vid en pressträff på onsdag eftermiddag 16.00 på Jämtkraft Arenas Lounge.