Ludvig Fritzson har skrivit på nytt kontrakt med ÖFK

25-årige Ludvig Fritzson har skrivit på för ÖFK ytterligare två säsonger.

-Det känns helt rätt att stanna i ÖFK. Jag är väldigt glad och tacksam över att få chansen att fortsätta tillhöra den klubb som betytt så mycket för mig, säger Ludvig Fritzson.

Ludvig Fritzson kom till ÖFK i januari 2017 och har sedan dess hunnit med att spela 24 matcher i Allsvenskan i år och gjort tre mål och ett assist så här långt. Totalt har han spelat 75 matcher i Allsvenskan för ÖFK och dessutom spela en match i Europa League för ÖFK.

-Vi har diskuterat en förlängning av mitt kontrakt en tid nu med ÖFK och idag är jag otroligt glad att vi är överens om ett nytt tvåårs kontrakt, säger Ludvig.

Från ÖFK:s sida har en förlängning av Ludvig Fritzsons kontrakt varit en viktig fråga att få klart.

-Vi är glada att Ludde förlängt med oss! Under året har Ludde tagit stora kliv och han har visat sig vara en stöttepelare. Vi hoppas och tror att Ludde fortsätter på den vägen och blir en ledare för oss både på och utanför planen, säger Amir Afrashan, tränare i ÖFK.

-Vi har diskuterar tillsammans med Ludvig och hans agent och att han nu förlänger med oss i ytterligare två år är väldigt viktigt, säger Michael Schahine, vd i ÖFK.