Ludvig och Simon redo för match igen

Idag spelar ÖFK hemma mot Djurgården och nu är Ludvig Fritzson redo för spel igen efter några matchers vila på grund av lite skadekänningar.

-Jag är otroligt spelsugen nu, säger Ludvig inför dagens match.

Han har gjort tre mål så här långt i Allsvenskan, han har övertygat och fått mycket speltid. Men efter matchen mot Falkenberg har han vilat. Men är nu redo för att spela igen.

-Det ska bli otroligt roligt att möta Djurgården. De är duktiga och tunga att möta, säger Ludvig Fritzson efter sista träningen på lördagskvällen.

Ska det bli roligt att möta eran gamla lagkompis Curtis Edwards?

-Ja, det ska bli roligt. Han har gjort det bra i år.

En annan spelare som nu är tillgänglig för spel är Simon Kroon. Efter en lovande vår och försommar fick Simon känning igen. Efter bra rehabarbete från såväl Simon som ÖFK:s fysiogäng är Simon nu tillgänglig för spel mot Djurgården.

-Jag är tillgänglig men inte i jättebra form. Jag har tränat med laget sedan i måndags och det har känts bra, säger Simon Kroon.

Matchen mellan ÖFK och Djurgården startar 14.30, uppladdning inför matchen ser ni på vår facebooksida och en timme före start släpper vi ÖFK:s laguppställning.