Lycklig Rewan avgjorde för ÖFK- första målet i klubben

I matchens 88:e minut fick Jordan Attah Kadiri bollen i straffområdet. I en närkamp inne i straffområdet fick han en tryckare som gav en straff som sedan Rewan Amin slog in till 2-1 och segern var ett faktum!

Det här var en match som pendlade fram och tillbaka. Kalmar FF tog ledningen efter ett självmål i första halvleken men i andra gjorde först Isak Ssewankambo kvitteringen i 51:a minuten och i slutet av matchen drogs Kadiri ner i straffområdet, en situation som gav straff för ÖFK.

-Jag mår mycket bra! Jag visste var jag skulle skjuta. Jag ville skjuta hårt efter marken. Och det var en skön känsla att se bollen gå in i mål, berättar Rewan efter matchen.

-Det här var mitt första spel i en tävlingsmatch. Det är helt otroligt. Jag gjorde ett mål i en träningsmatch för ÖFK tidigare men aldrig i en tävlingsmatch. Det är helt otroligt så skönt det känns!

Vad vill du säga till alla fansen?

-Det viktigaste är att de fortsätter att stödja oss. Vi har haft det lite tungt de första matcherna i Allsvenskan men det kommer många fler fina segrar för oss framöver.