Mål och skratt när ÖFK mötte paralag i Storsjöcupen

Idag spelade ÖFK en uppvisningsmatch mot ett internationellt paralag i samband med Storsjöcupen. Det blev en match som bjöd på mängder av mål, skratt och finter. Eller som många i publiken på Sportfältet utbrast:

-Vilken underbar match!

Spelarna i ÖFK hade visserligen en tuff träning på onsdagsförmiddagen men det spelade ingen roll, hela ÖFK-laget fanns på plats på Sportfältet och vi fick se spelare som Francis Baptiste, Alhadji Gero, Sam Mensiro, Sixten Mohlin, Isak Ssewankambo med flera på ena planhalvan.

På den andra planhalvan fanns ett internationellt parasportlag med riktigt duktiga fotbollspelare med. Under den 2×20 minuter långa matchen fick vi se Brian Wake göra mål – igen! Det var ju ett tag sedan han var på topp och dominerade i ÖFK-tröjan.

Vi fick också se Johanna Almgren, assisterande tränare i ÖFK på fotbollsplanen. Det syntes att Johanna är och har varit en riktigt duktig fotbollsspelare.

Sixten Mohlin stod i mål – men valde att byta med sin kollega i paralaget och vaktade därmed paralagets mål hela matchen.

Efter matchen var det många selfiebilder som togs och spelarna i ÖFK stod kvar länge och signerade bollar, tröjor och andra ÖFK-prylar till motståndarna men också till den stora publiken på Sportfältet.

-Jätteroligt det här, jag önskar att vi kan göra det här fler gånger, sa en rörd Alhaji Gero efter matchen.

Paralaget passade också på att önska ÖFK-spelarna lycka till i matchen mot Sirius som spelas i Uppsala på lördag eftermiddag.