Matchen mot Stjördals Blink inställd – restriktioner införs på Jämtkraft Arena

Från och med idag genomförs restriktioner i samband med träningarna på Jämtkraft Arena. Inga utomstående kommer att få tillträde till omklädningsrum, spelarkorridor och inga intervjuer med media kommer att genomföras inomhus. Dessutom är matchen mot Stjördals Blink inställd.

Allt fler Allsvenska lag inför restriktioner i samband med träningar och samlingar med lagen, nu inför också ÖFK vissa restriktioner i samband med kontakt med ÖFK:s spelare och ledare.

Från och med idag är det inte längre tillåtet att vistas i spelarkorridorer eller omklädningsrum för utomstående. Kontakten med spelare och ledare ska minimeras under en tid framöver.

Nu står det också klart att ÖFK:s match mot Stjördals Blink på Jämtkraft Arena 21 mars är inställd eftersom hela deras lag är satt i karantän efter en utlandsresa.

När det gäller ÖFK:s träningsmatch mot Rosenborg 28 mars är det fortfarande inte bestämt om den matchen blir av eller inte.

Försäljningen av biljetter till Allsvenskan kommer att starta som planerat, de biljetter som köps kommer att gälla även om matcherna kommer att flyttas till andra datum.