Matchinformation inför Degerfors IF vs Östersunds FK

Efter nästan en och en halv månads uppehåll från den Allsvenska fotbollen är det äntligen dags att sparka igång den andra ”halvan” av säsongen. Dagens match i återstarten är mot Degerfors IF och spelas på Stora Valla med avspark 17:30.

Tidigare i veckan genrepade Östersunds FK mot AIK i en träningsmatch som spelades i Norrtälje. ÖFK vann mötet med 0-1 efter att ÖFK:s Felix Hörberg skott går via egen spelare i AIK, ända in i mål. ÖFK genomförde en stabil första halvlek och en stark försvarsmässig andra halvlek där AIK försökte få in ett kvitteringsmål utan att lyckas.

Under gården reste den aktuella matchtruppen ner mot Degerfors. Under resan genomfördes ett planerat träningspass i Mora där laget fick känna på naturgräs och slipa på de sista förberedelserna inför dagens match.

Degerfors IF är årets Allsvenska nykomlingar och placerar sig på en sjunde plats i tabellen med totalt elva intjänade poäng. Under uppehållet ställdes Degerfors mot Djurgårdens IF i en träningsmatch för att hålla igång inför dagens återstart. Matchen slutade 2-2 efter mål av Victor Edvardsen och Adhavan Rajamohan hos de röd-vita.

Dagens match blir också första med en aningen större publiksiffra som är tillåten. Degerfors har tillåtelse att släppa in 1400 åskådare som har fördelats bland säsongskortsinnehavare och medlemmar. Inom kort kommer också biljettinformation inför kommande hemmamatch i Östersund när vi ställs mot IFK Göteborg. Inga bortasupportrar kommer kunna få tillträde under dagens match, och då finns detta erbjudande för er som sitter hemma i sofforna. Ni ser dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Stora Valla, Degerfors, Publik: 1400 personer är tillåtna, Domare: Fredrik Klitte Väder: 25 plusgrader och solsken väntas, Underlag: Naturgräs