Missa inte anmälan till årets fotbollsskola!

Tjejer och killar i åldrarna 4-8 år kan se fram emot en ny spännande och rolig fotbollsskola i sommar.

Nu är det hög tid att anmäla sig till ÖFK:s uppskattade Knatteskola som arrangeras i samarbete med Östersundshem! Det är först till kvarn som gäller.

– Vi har nu fått in 100 anmälningar så det finns 100 platser kvar, säger Robin Bramsered som är ansvarig för knatteskolan.

Knatteskolans vision:

Knatteskolan är ett första eller andra möte för barn med fotboll. Miljön kommer att vara positiv, lek- och lustfyllt. Fokus är en upplevelse innehållande naturliga rörelser genom lek. Målet är att barnen ska få en god första kontakt med sporten fotboll och samtidigt känna att fysisk aktivitet är något roligt, utmanande och spännande.

• Grupptillhörigheten görs utav er föräldrar där ni placerar ert barn i rätt träningsgrupp efter erfarenhet som barnet har upplevt tidigare.
  • Det kommer i sommar även erbjudas möjlighet att vara med i en matchdag som kommer vara en halvdag. (datum ej klart).

Första träningstillfället för Knatteskolan sommar i samarbete med Östersundshem är den 5:e maj, den sista 22:e september.

Vad ingår?:

Utöver 14 träningstillfällen + ett matchtillfälle (datum ej klart), ledare vid varje tillfälle, en fotboll, en ÖFK matchtröja, vattenflaska, medalj, samt en biljett till en utav ÖFK:s allsvenska hemmamatch under säsongen 2018. (Match ej klar i dagsläget).

Plats: Jämtkraft Arena, B-Plan

Datum:

Före sommaren:5/5, 12/5, 19/5, 26/5, 2/6, 9/6, 16/6.

Efter sommarn:  4/8, 11/8, 18/8, 25/8, 1/9, 15/9, 22/9.

+ Ett matchtillfälle under sommaren. (Datum ej klart).

Träningstider: Lördagar.
10:00 – 10:50 – Grupp Grön         96 platser.

11:00 – 11:50 – Grupp Grön         48 platser.

11:00 – 11:50 – Grupp Gul            48 platser. (Om ditt barn är född 2010 kan du enbart välja denna gruppen).

Gruppindelningen:

• Grupp Grön riktar sig till barn som har lite eller ingen erfarenhet av ”organiserad” fotboll. Barnet möter nya tränare, nya träningskamrater och upplever fotboll i en lekfull miljö.
  • Grupp Gul riktar sig till barn som tidigare har haft kontakt med fotboll i en ”organiserad” verksamhet och har träffat nya ledare och lagkamrater tidigare. Barnet ges möjlighet att ta nästa steg i sin personliga fotbollsutveckling.

Här hittar du priser och betalar avgiften för Knatteskolan, samt väljer vilken träningsgrupp ditt barn vill delta i. Glöm inte att fylla i tröjstorlek samt barnets namn vid betalningen!

Medlemskap i ÖFK är obligatoriskt för att delta.

Är du boende i Östersundshem gör du din anmälan här.

Mer information om ex; träningstider, instruktörer och eventuella ändringar kommer du hitta på:

Knatteskolans hemsida

Robin Bramsered

Martin Johansson

knattefotboll@ostersundsfk.se

Övre bild: Ansvariga för Knatteskolan, Martin Johansson och Robin Bramsered, är redo för en ny sommar med många fotbollssugna barn.