Mittfältare från Chelsea klar för ÖFK – Colkett ansluter i helgen

Östersunds FK har idag gjort klart med Charlie Colkett, 22-årig mittfältare som närmast kommer från Chelsea FC i England.

-Att vi nu lyckas få hit Charlie betyder otroligt mycket för oss. Det är en ung lovande spelare som väljer att spela hos oss och det känns otroligt bra, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

David Webb har tillsammans med Ian Burhnall jobbat intensivt för att få Charlie att välja Östersunds FK kommande säsong. Idag blev det klart och han har nu skrivit på kontrakt för ÖFK som gäller i 3,5 år framöver.

-David Webb, vår tekniska direktör, har fört samtal med Chelsea när det gäller Charlie Colkett under en längre tid. Vi har nu skrivit ett avtal vilket innebär att Charlie har valt ÖFK för lång tid framöver, säger Ian Burchnall.

I Colkett får ÖFK en mittfältare med stor erfarenhet och ÖFK:s tränare, Ian Burchnall är övertygad om att i rätt miljö så kan Colkett blomma ut.

David Webb, ÖFK:s tekniska direktör har haft många samtal med Colkett och hans agent och även med Chelsea. Det här var en spelare som Webb haft bra koll på en längre tid.

-Jag har känt honom sedan han var 16 år, en ung kille som är otroligt teknisk och kreativ. Vi har jagat honom länge och nu har han äntligen skrivit på för oss, säger David Webb.

Charlie Colkett anländer till Östersund under helgen och kommer att åka med på ÖFK:s träningsläger till Marbella på onsdag.

Fakta Charlie Colkett

Ålder: 22 år, född 4 september 1996

Längd: 176 cm

Position: Mittfältare, vänsterfotad

Född: I Newham, Storbrittanien

Senaste klubbarna: Tillhör Chelsea FC sedan 2015 men har varit utlånad till olika klubbar, exempelvis Bristol Rovers, Swindon Town, Vitesse, Shrewsbury Town. Han har också spelat i Englands U16,U17,U18, U19 och U20-landslag.