Motiverat Karlstad slog ÖFK

Karlstad visade tidigt från start att man hade en seger i siktet och var påpassliga och offensiva redan från start. Från högerkanten skapade KBK flera farligheter och vid två lägen ställde hemmalaget ÖFK på flera prov och efter halva första halvleken var det en jämn historia. I slutet av andra halvleken blev Charlie Colkett nedriven innanför straffområdet och ÖFK fick en straffspark. Fram stegade Dino Islamovic och satte kallt 1-0. Karlstad hade fortsatt en del farligheter och i halvlekens absoluta slutskede kom kvitteringen för KBK till 1-1.

Andra halvlek fortsatte på den inslagna vägen och Karlstad visade att man definitivt hade större ambitioner än att bara ställa ut skorna. Med halvtimmen kvar tryckte ÖFK på allt mer men på en omställning kunde Viktor Edvardsen komma igenom för Karlstad och rulla in 2-1. Karlstad fortsatte efter det att skapa många lägen för 3-1. Och den sjutiosjunde minuten kunde också KBK sätta sitt tredje mål för dagen.  I slutet av matchen blev Douglas Bergqvist utvisad i samband med en situation med gästernas Selmani. ÖFK flyttade i slutskedet upp sina positioner och fick in en 2-3-boll med ett par minuter kvar av ordinarie tid men matchen slutade med seger för Karlstads BK med 3-2.