Mukiibi om framtiden

Ronald Mukiibi blev målskytt i matchen mot Hammarby som slutade 3-3. Vad som händer nu med Ronald, som har ett utgående kontrakt, vet han inte.

-Jag vet inte vad som kommer att hända. Jag ska avsluta den här säsongen, sen får vi se.

Säsongen 2018 blev en riktig lång säsong för ÖFK. För Ronald Mukiibi blev säsongens sista match mot Hammarby väldigt speciell. Ronalds kontrakt går ut om drygt en vecka och ännu så länge har han inte klart med något nytt kontrakt.

-Det kändes som en vanlig match det här, men visst är det lite speciellt, säger han i en intervju efter matchen.

Däremot vill Ronald inte berätta vad som kommer att hända nu. Han har inte klart med någon ny klubb, han har inte heller skrivit på något nytt kontrakt med ÖFK.

-Vi får se när kontraktet har gått ut vad som händer.

In Nyheter by David Hultén