Ny tillförordnad VD för Östersunds Fotbollsklubb

Idag kan Östersunds FK presentera att Kjell Andersson tar över som tillförordnad VD efter att nuvarande tf VD Catharina Törngren lämnar sin post. Andersson kommer omgående påbörja sin tjänst.

Kjell Andersson är en välkänd person i Östersund där han har förflutet inom nöjes och hotellbranschen. Han har bland annat tidigare varit engagerad i Vemdalsskalet, Wedemarks och Gamla Teatern, och personligen kommer han axla en ny roll i sitt yrkesliv som tf VD i Östersunds FK.

-Det känns fantastiskt spännande att påbörja resan inom Östersunds FK. Det är en oerhört fin klubb med stor potential som jag tillsammans med mina medarbetare kommer lyfta. Det har varit tyngre perioder med resultat som inte gått våran väg, men jag vet att det här är en klubb att räkna med, säger Kjell Andersson, ny tf VD i Östersunds FK.

Kjell Andersson kommer vara tillförordnad VD under rekryteringen av en permanent klubbchef.