Nyförvärven träffade fansen i ÖFK-butiken

Det var många ÖFK-fans som passade på att träffa tre av nyförvärven i ÖFK-butiken under tisdagseftermiddagen.

– Sånt här gillar jag att göra. Det känns viktigt att träffa supportrar, sa Charlie Colkett medans han skrev autografer.

Thomas Isherwood, Charlie Colkett och Francis Jno-Baptiste fick skriva massor av autografer och många ville ta bild med de nya stjärnorna.

Samtidigt bjöds det på flera fina erbjudanden i butiken. Många fyndade matchtröja för 500 kronor (ord.pris 1000 kr) och det var 20-procent på adidas-artiklar.

– Det är jätteroligt att så många kom hit. Och framför allt gillar jag att det är så många unga fans här. De är jätteviktiga för oss, sa Charlie Colkett.

På onsdagsmorgonen åker laget till ett 11-dagar långt träningsläger till spanska Marbella. En som ser fram emot lägret oerhört är Francis Jon-Baptiste.

– Jag tycker att det är jobbigt med kylan, men jag hoppas att jag vänjer mig. Det ska bli skönt att få komma ut på stora ytor igen och få lite värme, sa Baptiste och log.