Oavgjort för ÖFK borta mot Varberg i Allsvenskan

ÖFK får 1-1 borta mot Varberg på bortaplan efter sen kvittering av Ludvig Fritzson. ÖFK kämpade och slet och hade en bra andra halvlek men lyckades till slut få en poäng på Varberg Energi Arena.

ÖFK:s första match utan Jordan Attah Kadiri spelade mot Varberg och med Rewan Amin och Simon Kroon fortfarande borta på grund av skada, så var många nyfikna på hur laget skulle spela mot Varberg.

Första riktiga målchansen kom efter tolv minuters spel när Varberg kom in mot straffområdet och fyllde på med folk till höger som så när hade styrt in bollen i mål. Bollen gick precis utanför Keitas vänsta stolpe.

ÖFK utan Kadiri spelar på ett litet annat sätt. Det blir lite rakare och lite snabbare spel upp mot de tre anfallare som sprang där uppe i den här matchen. Ludvig Fritzson, Nebiyou Perry och Frank Arhin fick till en början inte jättemånga bollar att springa på.

Första riktiga målchansen för ÖFK kom i 45:e minuten när Frank Arhin fick in bollen från vänsterposition i straffområdet och Ludvig Fritzson fick snedträff och bollen gick utanför.

-De är jobbiga att möta, det blir svårt för oss att skapa något, sa Isak Ssewankambo i paus i Dplay.

-Men får vi bollen bakom dem så kan vi skapa något bakom deras backlinje, tillade Isak.

Andra halvleken hann inte mer än börja innan Varberg attackerade och Albin Winbo skjuter stenhårt i ribban – med hjälp av Aly Keita. Daniel Krezic är sedan framme på returen och gör 1-0.

Ledningen kändes väl inte helt orättvis, även om ÖFK kämpade och slet och gjorde en helt ok första halvlek.

ÖFK gör i 57:e minuten ett trippelbyte, Mensiro, Weymans och Arhin lämnar banan och in istället med Charlie Colkett, Kalpi Outtara och Jerell Sellars.

Coachduon Amir och Pero kände nog att de var tvingade att få till en förändring i matchen – därav trippelbytet.

ÖFK skapar nu på kort tid flera farliga hörnor och bästa möjligheten kom när Thomas Isherwood får en nickchans och nickar precis utanför Varbergs mål.

Nästa byte kom efter 61 minuters spel, Perry ut och Turgot in.

ÖFK fortsatte att föra spelet och Jerell Sellars kändes otroligt het och företagsam i anfallsspelet. Precis det som vi saknat tidigare i matchen.

I 80:e minuten byts Felix Hörberg ut och in istället med Henrik Bellman.

Det allra sista som händer i matchen är att Ludvig Fritzson kvitterar till 1-1 efter en riktigt bra insats.