Oavgjort i årets premiär mot GIF Sundsvall och sammanfattning av Magnus Powell

Ett hundratal personer hade tagit sig till Nordichallen i Sundsvall för att få uppleva ett Norrlandsderby i februari månad mellan Östersunds FK och GIF Sundsvall. Efter 90 minuters spel kunde Östersunds FK åka hem med en god känsla av att ha inlett säsongen.

ÖFK ställde upp med lag där många nya ansikten fanns i startelvan jämfört med föregående säsong. Det var en match där spelarna fick chansen att för första gången visa upp sig i fysiskt matchspel, samtidigt som de fick lära känna varandra lagmässigt under 90 minuters fotboll.

I matchens 39 minut tryckte GIF Sundsvalls Jesper Carström in ledningsmålet efter en rörig situation i eget ÖFK:s straffområde. Efter att ha laddat om i halvtid gick ÖFK in med nytt självförtroende och ett annat spel på planen. I den 58:e minuten kunde Uche Sabastine sätta kvitteringsmålet som också blev matchens slutresultat.