Oavgjort i cuppremiären för ÖFK

Det blev oavgjort i hemmapremiären i Svenska Cupen mellan Östersunds FK och Halmstads BK. Matchen slutade mållöst 0-0 trots klar dominans för hemmalaget.

ÖFK tog kommandot direkt från start. Största farligheten i första halvlek stod Curtis Edwards för som i mitten på halvleken hade ett skott från straffpunkten i stolpen och ut. HBK stod upp bra upp defensivt men hade inte mycket till farligheter framåt. ÖFK tvingades också till två byten i första halvlek där Hosam Aiesh och Marco Weymans utgick till förmån för Curtis Edwards och Ludvig Fritzson.

I andra halvlek fortsatte ÖFK att pressa men den sista udden framåt var inte riktigt där och defensivt fortsatte HBK att stå upp bra. Med kvarten kvar gjorde ÖFK sitt sista byte när Jerall Sellars ersattes av nyförvärvet Ravel Morrison. Pressen tilltog i slutet för ÖFK men matchen slutade 0-0 och vi tar med oss en poäng inför det fortsatta gruppspelet.