Oavgjort i Marbella mellan ÖFK och Dynamo

Det blev mållöst mellan Östersunds FK och Dynamo Kiev i Marbella.

ÖFK startade med flera nya spelare i matchen, däribland Thomas Isherwood och Sixten Mohlin, och stod på det hela taget upp bra mot ett Dynamo Kiev. Ukrainarna är mitt uppe i sin säsong och ska spela sextondelsfinal i Europa League inom kort. ÖFK började matchen bäst och tog initiativet från start men Dynamo tog allt eftersom över matchen och skapade de största farligheterna. Första halvlekens bästa chans stod Shaparenko för i minut tjugotre när han avslutade i stolpen och ut.

Andra halvleken saknade riktiga farligheter även om det var Dynamo som var klart spelförande. Verbic i Dynamo hade i slutet av halvleken en frispark i ribban. För ÖFK:s del så kom Henrik Bellman och Charlie Colkett in i andra halvlek och visade framfötterna. ÖFK:s största farlighet kom i matchens sista minut sedan Colkett spelat fram Hosam Aiesh men den senare skjutit över. Matchen slutade mållöst, 0-0.

Nästa match för ÖFK är nu på fredag mot Rostov klockan 17:00.