ÖFK besegrade Sirius

Det blev seger för Östersunds FK i årets sista cupmatch när IK Sirius kom på besök. Målskyttar blev Ravel Morrison och Dino Islamovic.

Det var ett snöigt Östersund som stod värd för årets sista match i Svenska cupen. Motståndarna, IK Sirius, kom senast från en förlust mot Halmstads BK och innan dess en seger mot Karlstads BK.

Snön kom att påverka en hel del inledningsvis med fler slumpartade bollar och ett underlag som bjöd in till mycket glidtacklingar och flera ordentliga satsningar. Inledningen var jämn och ett par halvchanser fanns åt båda hållen. Det kom att dröja cirka en halvtimme in i matchen då bollen landade framför fötterna på nyförvävet Ravel Morrison som kunde göra sitt första mål i den rödsvarta dressen.

I andra halvlek kunde ÖFK kontrollera matchen relativt bra och framåt kom det mesta att handla om Dino Islamovic. I den femtioförsta minuten kom en boll in från kanten som hittade huvudet på Dino till 2-0 och i matchens slutskede kom även 3-0 då Islamovic blivit frispelad med Lukas Jonsson i Sirius och sätter 3-0 som blev slutresultatet.

In Generell by Christian Lindström