ÖFK E-sport TryOut 27/9 Information

ÖFK-Esport Try Out information

Här kommer information angående eAllsvenskan Try Out på Elgiganten i Lillänge Fredagen den 27/9. Tiderna är mellan klockan 15:30 och 18:00. Detta evenemang riktar sig endast till de som är 16 år eller äldre innan den 1:a November. Vi har under de två tillfällena en målsättning att värva 3st spelare som kommer representera ÖFK-Esport under den kommande säsongen som har sin start i höst. Det andra tillfället presenteras inom kort. Tryouten kommer spelas på PS4 och FIFA20. Vi kommer ha överseende att ni ej har hunnit sätta er in i det nya FIFA20 än. Om du ej har anmält dig, gör det till: david.hulten@ostersundsfk.se (Det går att göra det på plats också)

Så här kommer Try Out gå till:

Vi kommer bedöma din individuella förmåga på din spelförståelse. Vi kommer ta del av hur du väljer din strategi inför en match, under matchen och hur du hanterar en förlust. Vi kommer överblickande se din skicklighet och hur du väljer att förändra spelet under matchens gång.

Du kommer att prövas både 1vs1 matcher, men också 2vs2 matcher där du kommer bedömas hur du samarbetar med din medspelare. Medspelaren är inte nödvändigtvis en person du känner sedan innan. Förluster eller vinster under matcherna kommer tas med i bedömningen, men kommer ej vara den huvudsakliga parametern vi går på.

Efter de två tillfällena kommer vi överlägga alla moment du varit med. Anser vi att du är en möjlig spelare som vi väldigt gärna ser kan representera ÖFK-Esport, kommer du att kallas till en sista antagningsdag. Där kommer intervju samt en sista bedömning av din individuella förmåga att prövas.

Vi hoppas att du är vår nästa spelare att representera oss i eAllsvenskan 2019/2020.