ÖFK fick med sig en poäng i Malmö

Efter den fina trepoängaren mot Hammarby i måndags var det under lördagen dags för ny match – denna gång borta mot Malmö FF.

”Di blåe” har öppnat höstsäsongen på ett strålande sätt med 0-4 borta mot Sirius följt av 0-3 borta mot FC Drita i kvalet till höstens Champions League.

Malmö var inte sena med att ta kommandot i matchen och radade upp flera farligheter inledningsvis. ÖFK hade lite problem med kommunikationen bakåt inledningsvis men nollan var än så länge intakt. Det skulle dock Markus Rosenberg ändra på som efter 33 minuter skickade hemmalaget upp i ledningen efter en fin hörna som förvaltades på bästa sätt. Första halvlek var klart i hemmalagets tecken.

Malmö fortsatte på samma väg även i andra halvlek och radade upp lägen. Såväl Rosenberg, Rieks och Jeremejeff hade flera chanser men Aly Keita var säkerheten själv och räddade ÖFK flera gånger. I den 72:a minuten fick ÖFK frispark strax utanför Malmös straffområde. Fram stegade Saman Ghoddos som inte gjorde någon besviken och skickade in 1-1, otagbart för Johan Dahlin i Malmömålet. Ludwig Fritzon byttes in istället för Brwa Nouri och Patrick Kpozo ersatte Hosam Aiesh som tvingades utgå på grund av skada. Slutet av matchen innehöll ett par ströchanser åt varsitt håll men resultatet skrevs till 1-1.

Pluspoäng till Aly Ketia för sin trygghet bakåt men också till Saman Ghoddos, vars 1-1-mål var matchens delikatess.

MALMÖ FF – ÖSTERSUNDS FK 1-1 (1-0)

14 juli 2018 | Swedbank Stadion, Malmö

Väder
Sol, 21°c