ÖFK föll borta mot Falkenberg med 0-1

ÖFK förlorade på bortaplan i Allsvenskan mot Falkenberg med 0-1. ÖFK kämpade riktigt bra och hade flera bra målchanser och pressade hemmalaget på slutet men utan resultat.

Matchen startar avvaktande för ÖFK och det syntes tidigt i den här matchen att den gällde otroligt mycket för bägge lagen.

På en hörna i elfte minuten kom ryssen Kiril Pogrebnyak högst upp i straffområdet och nickade enkelt in 1-0 till hemmalaget. Precis efter hemmalagets ledningsmål skadade sig Jerell Sellars och fick utgå.

Sellars fick problem med framsidan på högerlår och istället fick Jamie Hopcut komma in.

Simon Kroon hade ett hyfsat bra läge med ett skott strax över i matchminut 31. Kroon sprang otroligt mycket tillsammans med Kadiri och Attah. ÖFK hade sedan det mesta av spelet resten av halvleken. Turgott, Kroon och även Jamie Hopcut hade flera halvchanser och ÖFK jobbade sig in i matchen allt eftersom halvleken gick.

Andra halvleken startade med en ÖFK-offensiv men Falkenberg var inte helt ofarliga när de kom fram på den offensiva planhalvan. Falkenberg fick en trippelmöjlighet i 61:a minuten och den gången räddade Aly Keita ÖFK från ett 0-2underläge. ÖFK:s andra byte kom efter 63 minuters spel när Nebiyou Perry kom in och Jordan Kadiri steg av.

Kalpi hade en riktigt bra möjlighet efter 73 minuter med ett inlägg som Falkenbergs försvar rensade bort. Riktigt nära 1-1 den gången.

Falkenberg var ytterst nära att göra 2-0 några minuter senare när Aly Keita räddade bollen på mållinjen. Redan Amin kom in i 85:e minuten när Blair Turgott lämnade planen. Rewans första ingripande blev en vänsterhörna som gick mot främre stolpen och var så nära att Falkenbergs målvakt Hampus Nilsson skulle släppa in kvitteringsmålet.

Simon Kroon fick en riktigt bra möjlighet på övertid men Hampus Nilsson, målvakt i Falkenberg räddade Kroons skott.

ÖFK spelar närmast på bortaplan mot Örebro på onsdag kväll innan det är dags för hemmamatch mot Djurgården måndag 30 september.