ÖFK förlorar mot Helsingborgs IF

I den 22e omgången av Allsvenskan förlorade ÖFK borta mot Helsingborgs IF, efter de har gjort mål i första halvlek genom Max Svensson och Alhaji Gero.

ÖFK gästade Helsingborgs IF i en viktig sexpoängsmatch. Värt att notera var att Kalpi Ouattara gjorde debut i ÖFKtröjan och Simon Kroon gjorde sin startdebut i år.

ÖFK startade bra och Simon Kroon var nära att peta in 0-1 efter en hörna som Tom Pettersson nickskarvade. Efter det tog Helsingborgs IF över matchen och i den 11e matchminuten kunde de ta ledningen genom Max Svensson som drev igenom och placerade säkert in 1-0 bakom Aly Keita.

Efter en period av HIF tryck, ryckte ÖFK upp sig och hade en frispark någon meter utanför straffområdet som Rewan Amin tyvärr skjuter tätt utanför. Men precis när det börjar se bra ut för ÖFK vänder HIF och Randrup i HIF tvingar Aly Keita att tippa bollen i ribban. Och i anfallet efter gör Alhaji Gero 2-0 för Helsingborgs IF i den 33e minuten.

Resterande del av första halvleken spelas av och inget av lagen kommer till några större farligheter.

I halvtidsvilan gör vi vårt första byte för kvällen, in kommer Jordan Attah Kadiri och utgår Alex Purver.

Andra halvleken börjar med att hemmalaget trycker på. Vi är även under några minuter endast 10 spelare på plan då Thomas Isherwood skallat ihop med en HIFspelare och behövdes plåstras om utanför planen.

Vi byter ut Simon Kroon och sätter in Jamie Hopcutt och med elva man på planen så jobbar ÖFK sig in i matchen, men kommer enbart till några halvchanser. Rewan Amin har två skott i straffområdet som tyvärr inte resulterar i något mål, Charlie Colkett slår en fin boll till Dino Islamovic som HIFförsvaret tar bort och Jamie Hopcutt har ett skott utanför.

I den 79e minuten byts Perry in mot Charlie Colkett ,som under andra halvlek fått sin tredje varning för säsongen och är därmed avstängd mot Kalmar FF. Jamie Hopcutt har i slutminuterna ett farligt skott som Lindegaard tippar till hörna. Men närmare än så kommer tyvärr inte ÖFK idag.