ÖFK har skrivit avtal med Bakr Abdellaoui

Östersunds FK har idag skrivit avtal med 22-årige mittfältaren Bakr Abdellaoui. Abdullaoui är finsk/marocansk medborgare och har skrivit kontrakt för den här säsongen med option för ytterligare ett år.

Fotbollssäsongen är just nu i stiltje men planeringen för en säsong som förhoppningsvis startar i juni månad med Allsvenskan pågår för fullt i ÖFK. Idag står det klart med att ÖFK har skrivit avtal med Bakr Abdellaoui. Bakr har ett förflutet i olika spanska klubbar men har finsk medborgarskap.

-Han är en ung spelare med stor potential att utvecklas i ÖFK. På grund av nuvarande situation med Coronaviruset vet vi att när Allsvenskan drar igång kommer det att bli väldigt många matcher under en kort tid, därför behöver vi ha en bred trupp, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.