ÖFK hjälper till att fixa skjuts till matcherna – kolla vårt nya hjälpmedel

Bor du utanför Östersund och vill se fotboll av högsta klass men har problem att ta dig till arenan? Nu hjälper vi dig att hitta samåkningspartners via våra nya facebookgruppen. Läs mer här nedan hur det går till.

Vi i ÖFK tycker att fler ska få tillgång till att se Allsvensk toppfotboll, därför har vi skapat ett hjälpmedel för att fixa transport till och från matcherna.

-Vi gör den här satsningen av flera olika anledningar, först och främst för att kunna hjälpa våra fans som saknar transportmedel för att ta sig till våra matcher, säger ÖFK:s vd Martin Johansson. En annan viktig aspekt är att minska antalet bilar som färdas till och från våra matcher.

ÖFK vill på det här sättet uppmuntra till samåkande och minska ensamåkande till våra matcher.

-Vem vet, kanske det här också bidrar till att våra fans ute i Jämtland hittar varandra och få en mer naturlig gemensam koppling till ÖFK, menar Martin Johansson.

Här nedan hittar du alla länkar till våra facebooksajter i respektive kommun för att hitta det bästa sättet att samåka till ÖFK:s matcher.

Bergs kommun

Bräcke kommun