ÖFK inleder försäsongen mot GIF Sundsvall, Levanger FK och Sandvikens IF

Kommande vecka återsamlas truppen igen efter ledigheten. Redan nu finns fyra träningsmatcher inplanerade där Östersunds FK både kommer ställas mot Svenskt och norskt motstånd. Fler träningsmatcher kommer inom kort att tillkomma.

På försäsongen finns det fyra matcher som är inplanerade i schemat. Östersunds FK kommer ställas mot GIF Sundsvall i två träningsmatcher. Den första av de två kommer spelas i Nordichallen, och returmötet kommer spelas på Jämtkraft Arena. Laget kommer dessutom att ställas mot division 1 laget Sandviken som förra året avslutade säsongen med en tredje plats. Utöver två svenska motstånd kommer ÖFK också spela hemma mot norska Levanger som laget också ställdes mot under försäsongen 2020.

Datumen för samtliga matcher är i nuläget preliminära och bekräftas inom kort. I och med att datum presenteras för matcherna kommer också biljettinformation att tillkomma för de hemma- och bortamatcher som ÖFK spelar.