ÖFK jagar fyra nya spelare – Mukiibi kan bli kvar

Fyra spelare ytterligare in i truppen. Och kanske blir det så att Ronald Mukiibi stannar kvar i Östersund.

-Intresset för att komma till Östersund är stort, många spelare har uppmärksammat vårt Europaspel förra året, säger tekniska direktören David Webb.

Det är juletider men David Webb jobbar intensivt att hitta nya spelare till ÖFK och lagbygget 2019. Två spelare är redan klara, Sixten Mohlin, målvakt från Malmö FF och Francis Baptiste från Crystal Palace.

Men fler spelare är på väg in bekräftar David:

-Ja, vi siktar på att värva fyra spelare till i truppen. Vi hoppas fortfarande på att Ronald Mukiibi ska välja att stanna kvar i Östersund. Han vet hur vi spelar, han är en duktig spelare som vi har gett ett kontraktsförslag och nu funderar han på det förslaget.

David är optimistisk när det gäller Mukiibi, men vet att andra klubbar tittar på honom och att han tittar på andra alternativ förutom ÖFK. Förutom Mukiibi är det ytterligare en back som ÖFK tittar på. Dessutom en mittfältare och en anfallare. Plus ytterligare en spelare.

-Ja, det stämmer. Vi har varit i kontakt med alla fyra spelarna som vi är intresserade av och hoppas att de ska välja oss. Det är fantastiskt roligt att så många vill komma till oss. Vårt sätt att spela fotboll är väldigt intressant för många spelare, säger David.

David berättar att många av de spelarna som han är i kontakt med känner till ÖFK:s framgångar i Europa och de vet att laget har kapacitet att ta sig till Europa igen. Kort och gott, ÖFK är fortfarande väldigt intressanta att komma till.

När tror du att de här spelarna som du jagar nu kan ge besked och vara på plats i Östersund?

-Jag tror och hoppas att de här spelarna ger ett positivt besked och kan vara i Östersund om några veckor.