ÖFK lottades mot IFK Stocksund i Svenska Cupen

Lottningen till den andra omgången av Svenska Cupen är genomförd och ÖFK kommer där att få möta IFK Stocksund på bortaplan. Stocksund hör hemma i Stockholm och är trea i division 2 just nu. Det är ännu inte bestämt när ÖFK kommer att spela mot IFK Stocksund.

Den andra omgången av Svenska Cupen ska spelas 21-21 augusti men eftersom ÖFK har andra matcher i direkt anslutning till den helgen så går inte det. Så här skriver Svenska Fotbollförbundet:

”Omgång 2 av Svenska Cupen, den omgång som SEF lagen går in i, är enligt föreskrifterna fastställda till att spelas den 21-22 augusti. I spelschemat i Allsvenskan har Östersund match mot Elfsborg måndagen den 19 augusti och sedan match mot AIK lördagen den 24 augusti. Spelschemat gör det dessvärre inte möjligt för ÖFK att spela omgång 2 varken den 21 eller 22 augusti med hänvisning till er rätt med två dagars spelledighet mellan matcher.”

Ett förslag är att ÖFK spelar mot IFK Stocksund 14 eller 15 augusti men det är nu upp till klubbarna att komma överens om ett speldatum.

Se hela lottningen i den andra omgången här