ÖFK möter GIF Sundsvall ikväll på Strömvallen 17.00

I kväll med avspark 17.00 möter ÖFK GIF Sundsvall i en träningsmatch och matchen spelas på Strömsvallen i Strömsund och ska ses som en förmatch till division 4-matchen mellan Strömsund och Stugun med avspark 19.00.

-I kväll blir det fokus på att göra en bra match och dessutom få upp lite tempo, säger Björn Hamberg som leder laget i kväll.

VM i fotboll gör att de allsvenska lagen har uppehåll ytterligare 2,5 vecka. Efter två veckors ledighet för spelarna har nu träningen varit igång en vecka och nu passar det bra med en träningsmatch innan ÖFK åker på träningsläger till Danmark på måndag.

-Vi ska bygga upp lite tempo inför träningslägret i Danmark och då känns det bra att vi får möte GIF Sundsvall i den här matchen i Strömsund, säger Björn Hamberg.

Hamberg får dock klara sig utan Hosam Aiesh (gifter sig), Brwa Nouri (på Hosams bröllop), Saman Ghoddos (VM-spel), Jamie Hopcut (har varit sjuk, ont i halsen), Ken Sema (fick ledigt en extra vecka eftersom han kallades in under sin semster) och Andrew Mills (skadad).

-Det är inga problem att vi är lite kort om folk, då får de som är med i truppen bra med speltid istället, menar Hamberg.

Pris för att se matchen är 130 kronor för vuxna, 50 kronor för ungdom 13-17 år samt gratis för barn 0-12 år. Biljetter finns att köpa på Sportringen i Strömsund.