ÖFK möter Sirius i gruppspelet i Svenska Cupen

Nu är det klart vilket allsvenskt lag som ÖFK kommer att få spela mot i Svenska Cupen i fotboll när gruppspelet drar igång i mitten av februari. Sirius hamnar i ÖFK:s grupp nr 6 och vid lottningen den 3:e december tillkommer ytterligare två lag.

Svenska cupen har blivit allt viktigare för svensk fotboll, här visade ÖFK att en cuptitel ger möjligheter till Europaspel och därmed oanade möjligheter. Men cupens gruppspel är också bra försäsongsträning för lagen och efter det att Malmö vann mot Lund med 2-0 i den uppskjutna cupmatchen så står det nu klart hur grupperna ser ut när det gäller de allsvenska lagen. ÖFK kommer att få två hemmamatcher och en bortamatch i cupen.

Grupp 1: AIK, Örgryte.
Grupp 2: IFK Norrköping, AFC Eskilstuna.
Grupp 3: Malmö FF, Falkenbergs FF.
Grupp 4: Hammarby, Dalkurd.
Grupp 5: Häcken, Brommapojkarna.
Grupp 6: Östersund, Sirius.
Grupp 7: Djurgården, Elfsborg.
Grupp 8: Örebro, IFK Göteborg.

Övriga 16 lag lottas in i gruppspelet. Där gäller fri lottning.

Tre lag som spelar allsvenskan nästa år missade gruppspelet i cupen – Helsingborg, Kalmar och Gif Sundsvall.

Övriga oseedade lag som ska lottas in den 3:e december är:

Karlstad BK
Hässleholms IF