ÖFK öppnar upp för åskådare på Jämtkraft Arena

Regeringen kommunicerade tidigare i höst ut att man från och med 1 november ökar antalet tillåten publik för allsvenska matcher, från 50 till 300. Dessa förutsättningar kan dock ändras utifrån lokala föreskrifter rörande smittspridningen av Covid 19.

Efterfrågan att se ÖFK:s hemmamatcher på plats på Jämtkraft Arena är enorm. Vi har nu två hemmamatcher kvar denna säsong och vi kommer att lotta ut 300 platser per hemmamatch till de som har löst säsongskort för säsongen 2020. Detta förutsatt att det vid matchtillfällena fortfarande är aktuellt med 300 personer på läktarna.

Tyvärr kan vi inte tillgodose att alla årskortsinnehavare, medlemmar, sponsorer eller andra intressenter får tillgång till matcherna.

Exakt tillvägagångssätt återkommer vi med under november. De matcherna som är berörda av detta är ÖFK vs Varberg 22/11 och ÖFK vs IFK Göteborg 29/11.