ÖFK-PLAY: Kadiri och Magnus Powell efter vinsten mot Dalkurd FF

Östersunds FK vann träningsmatchen mot Dalkurd borta på Studenternas IP med 3-1, efter att ÖFK:s Jordan Attah Kadiri fått trycka in sin första hattrick för säsongen.

Efter ett antal dagar på träningsläger i Norge var spelartruppen tillbaka från lagaktiviteterna och skulle under måndagseftermiddagen ställas mot Dalkurd. Inför matchen behövdes en sen ändring göras i startelvan där Jordan Attah Kadiri skiftade med Uche Sabastine som hade vissa känningar och stod över matchen.

ÖFK startade matchens starkast där mycket av det som fattats tidigare nu stod på plats. Dalkurd inledde med att göra matchens första mål, men bara minuten efter kunde Kadiri påbörja sitt målgörande.

Vid matchens slutsignal hade det hunnit bli 3-1 på resultattavlan för ÖFK, och laget åker nu hem med en godare känsla inför återstarten av Superettan i slutet av juni månad.