ÖFK-PLAY: Vinst med 6-0 för P19 där Freddie Andersson sammanfattar matchen

Östersunds FK:s pojkar P19 gick idag in på Jämtkraft Arena och skulle spela sin andra match för säsongen i Division 1, Region 6-serien. Denna gången mot Älgarna-Härnösand IF som var det första mötet lagen emellan.

Säsongspremiären tidigare i april mot Selånger FK slutade med en 5-0 seger borta på Baldershovs IP. ÖFK gick idag tidigt in från start med viss kontroll över spelet. Freddie Andersson, tränare i P19 ville från bänkens håll se bättre kombinationsspel i dem centrala ytorna, samtidigt som de individuella prestationerna skulle bli vassare.

Innan matchuret hade slagit över till den 40:e minuten tryckte Felix Lidenmark in det inledande målet som var starten på dagens målkavalkad. Precis innan domare Robert Rydén Fogelberg kallade in lagen för halvtidsvila nätade Edvin Werme matchens andra mål.

Andra halvleken startade ÖFK mer kontrollerat där mycket av det som saknades i matchens första halvlek nu var på palts. Linton Ulloa som till vardags hör hemma i A-laget fick 90 minuter med P19 laget och var den första som fick göra mål efter pausen. Därefter noterades Akonkwa Kajabika och Nene Bradley Takamo i målprotokollet som avslutade med att göra två mål efter varandra. Matchen slutade med en 6-0 vinst för Östersunds FK som hittills är obesegrade i ligan efter två spelade matcher.

Hör Östersunds FK:s P19 tränare, Freddie Andersson som sammanfattar matchen i spelaren ovan.