ÖFK redo att ta emot Blåvitt i sista hemmamatchen för i år

I morgon söndag spelas den 29:e och näst sista omgången av Allsvenskan 2020 och IFK Göteborg kommer på besök till Jämtkraft Arena. Matchen startar 14.30 och sänds på Dplay. IFK Göteborg ligger på placeringen efter ÖFK i tabellen på en 13:e plats.

IFK Göteborg har haft en tung säsong bakom sig, laget har, precis som ÖFK, bytt tränare under säsongen. Poya Asbaghi fick gå och in kom istället med Roland Nilsson. Roland har varit i Östersund tidigare under säsongen, men då som förbundskapten för U21-landslaget. Roland var här flera gånger under sommaren och tittade då på bland annat Thomas Isherwood och Felix Hörberg.

IFK Göteborg kommer till matchen mot ÖFK efter oavgjort mot BK Häcken (1-1) och en seger mot Helsingborg (i måstematchen) men före det förlorade Blåvitt. Tre raka matcher (Örebro, Malmö FF och AIK).

ÖFK brukar göra mål i första halvleken mot IFK Göteborg, faktum är att ÖFK gjort detta i tre av de senaste fyra matcherna mot Blåvitt.

ÖFK har tränat på bra under veckan efter förra veckans förlust hemma mot Varberg. Läget i laget är bra och alla spelare är tillgängliga förutom Rewan Amin och Simon Kroon.

I Blåvitt saknas bland annat Hosam Aiesh som har tyvärr fått Corona. Avstängd är Pontus Wernblom.

Matchen startar 14.30 och sänds på Dplay, i morgon är det Niklas Jarelind som kommenterar matchen tillsammans med Jon Persson. Matchen spelas inför tomma läktare! Men glöm inte bort att stödja ÖFK genom att köpa Soffbiljetter!