ÖFK skriver lärlingskontrakt med akademispelaren Christopher Lundhall

Östersunds FK väljer att flytta upp målvakten Christopher Lundhall från klubbens egna akademi till A-lagsverksamheten. Klubben kommer skriva ett lärlingskontrakt med Lundhall som nu kommer träna kontinuerligt med A-laget.

17-årige Christopher Lundhall, född den 23 november har under fjolårssäsongen deltagit i träningar med ÖFK:s A-lag. Under den avslutande matchen borta mot Västerås SK var Christopher med i truppen när laget reste söderut och vann med 2-0, och tog årets sista trepoängare.

-Christopher tränade en hel med oss under slutfasen av förra säsongen och gjorde ett gott intryck. Det känns roligt att kunna ge honom den här chansen där han regelbundet får träna med A-laget och det ska bli spännande att följa hans utveckling under det här året, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

-Under året jag arbetat med Christopher har jag sett hans potential på planen. Upplägget med detta lärlingskontrakt är att möjliggöra att Christopher får den chansen till utveckling på det sättet vi önskar, säger Arnold Origi, målvaktstränare i ÖFK.