ÖFK söker ny klubbchef/vd

Östersunds FK söker ny klubbchef/vd. Nedan finns info för dig som är intresserad av att leda en Allsvensk fotbollsklubb. Ansökan ska vara inlämnad senast sista mars.

Du har en gedigen ledarerfarenhet och du har ett starkt resultatdriv. Du har förmågan att både se långsiktigt och att ”gräva där du står”. Du ser utmaningar som möjligheter och har hög tilltro till vad som går att uppnå med en stark organisation och hängivna medarbetare. Önskvärt är att du har ett starkt nätverk både lokalt och nationellt.

Ditt ledarskap bygger på en tydlig kommunikation, hög integritet, affärsmässighet och gott omdöme och som professionell ledare har du förmågan att skapa goda relationer till investerare, sponsorer och ägare.

I din  person är du lugn, trygg och entusiasmerande, både hos anställda, ledare, och den breda fotbollsintresserade allmänheten.

Som ny VD/Klubbchef för ÖFK förutsätter vi att du har ett starkt och ”rakryggat” intresse för föreningens fortsatta utveckling och du ”brinner” för ÖFK:s arbete med hållbarhets- och jämställdhetsfrågor.
Självklart älskar du fotboll!

Placeringsort, arbetstid, sysselsättningsgrad och lön
Tjänsten är placerad i Östersund, tillträdet sker efter överenskommelse. Anställningsvillkor i enlighet med personliga villkor enligt VD-avtal.

Ansökan
Du registrerar din ansökan med CV och personligt brev via www.onepartnergroup.se senast 2020-03-31.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Klicka här för att söka tjänsten!

Välkommen med din ansökan!