ÖFK-spelare körde bil med förhöjd alkoholhalt i blodet – föreningen tar avstånd

Efter helgens match mot GIF Sundsvall körde en av föreningens spelare, Kelland Absalom, med förhöjd alkoholhalt i blodet. ÖFK tar bestämt avstånd från det som har hänt och kontraktet med Kelland är nu avslutat.

ÖFK har en värdegrund som vi har jobbat med under en längre tid och vi accepterar inte det som har hänt. Kelland Absaloms kontrakt är nu avslutat och han kommer inte att återvänd till föreningen efter sommarledigheten.

När spelarna i ÖFK kommer att komma tillbaka till träningen igen efter sommarledigheten, kommer ÖFK att ha genomgång av föreningens värdegrund och hur en spelare, ledare eller annan anställd personal ska och bör agera.

Föreningen eller dess representanter kommer inte lämna några fler kommentater angående det inträffade.