ÖFK tackar Jan Netzler för sin tid i klubben

Idag måndag inleder spelarna ännu en ny träningsvecka i ÖP-Hallen. Försäsongsträningen är i full gång och allt runt laget håller på att spikas inför att säsongen ska dra igång. I och med det vill ÖFK tacka Jan Netzler för sin tid i den jämtländska klubben.

Östersunds FK och Jan Netzler har en lång historia tillsammans. Redan under tidigt 2000-tal fanns den ambitiösa målvaktstränaren med i bilden när Stefan Regebro ledde laget i division 1 norra.

Från 2006 och framåt har Netzler varit en väldigt betydelsefull ledare i staben där han funnits med under stora delar av resan ÖFK gjort i seriesystemet. Jan är en tränare som hjälpt till att bibehålla den höga standard ÖFK:s målvakter har haft under säsongen, och har alltid varit en ledare som brinner för klubben där han har bidragit med positiv energi både på och utanför träningarna. Klubben tackar nu för hans tid i klubben.

Östersunds FK kommer inom den närmsta tiden titta på en lösning med en ny målvaktstränare