ÖFK-tv: 13 dagar kvar till allsvenska premiären

Nedräkningen till den allsvenska premiären fortsätter. Nu är det 13 dagar kvar till premiären då ÖFK möter AIK på bortaplan. Närmast väntar en träningsmatch borta mot norska topplaget Molde på söndag för ÖFK.

-En viktig träningsmatch för oss, konstaterar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Ytterligare en träningsdag är avverkad för ÖFK och och nu är det mindre än två veckor kvar före premiären i Allsvenskan. ÖFK är lediga i morgon men tränar resten av veckan och flyger till Molde på lördag morgon.

-Det känns som om det var länge sedan vi spelade match nu, bra att nu får möta Molde och förbereda oss inför AIK-matchen. Söndagens match mot Molde ska ge oss något slags svar på hur vi ligger till, menar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Vid dagens träning var Ronald Mukiibi tillbaka i träning tillsammans med de andra spelarna för första gången i år. Även Marco Weymans tränade för fullt idag. Marco utgick ju i den första cupmatchen hemma mot Halmstad men är alltså nu tillbaka i full träning igen.

-Vi är förstås besvikna över att vi åkte ur Svenska Cupen, vi gjorde dock en bra avslutning i cupen mot Sirius och det har gett oss lite positivt att tänka på inför framtiden.

Matchen mot Molde spelas i Norge på söndag med start 13.00 och sänds direkt i C-more.