ÖFK-tv: Alex Purver stortrivs i Östersund

På lördag är det dags för 23:e omgången av Allsvenskan och till Jämtkraft Arena dyker Kalmar FF upp.

-Det är bra stämning bland spelare och ledare och det ska bli roligt att möta Kalmar FF, säger Alex Purver.

Han dök upp som testspelare i en träningsmatch mot GIF Sundsvall och han imponerade på Ian Burchnall och hans tränarteam så mycket att han fick förlängt testspel och sedan kontrakt med ÖFK.

Alex har alltid ett leende på sina läppar, han skrattar gärna och är otroligt social. När många andra åkte hem till sina hemländer under ledigheten passade Alex på att åka till Åre och Trondheim och bekanta sig med länet.

-Det var jättefint i både Åre och Trondheim. Otroligt vackert, berättar Alex efter ledigheten.

ÖFK tränade i går måndag och tränar idag tisdag innan de får ledigt och återhämtning på onsdag. Sedan träning torsdag och fredag innan matchen mot Kalmar FF spelas på lördag eftermiddag.

-Det är bra stämning i laget och vi har bra träningar. Nu gäller det bara att vi kommer extra laddade i matchen mot Kalmar FF på lördag, säger Alex innan han vandrar in i omklädningsrummet på Jämtkraft Arena.