ÖFK-tv: Alex stortrivs i Portugal med värme och träningen

Alex Purver har fått mycket speltid i de tre träningsmatcher som ÖFK har spelat på försäsongen.

-Jag kom tillbaka i bra form till försäsongen och känner mig stark, säger Alex Purver.

ÖFK:s sista träning genomfördes idag i Portugal. Här i Moncarapacho har laget legat och tränat och svetsat samman gruppen inför säsongsstarten.

-Det har varit en fantastisk träningsperiod här nere för oss. Vi har haft bra träningsförhållanden och ett underbart väder. Det är viktigt att vi är tillsammans och lär känna oss både på och utanför planen, menar Alex.

Alex gillar Östersund och vinterstaden men längtar just nu inte hem till snön och vintern. Han har njutit varenda sekund i solen och värmen som Portugal har erbjudit.

-Jag har sagt till mina vänner att vi har det otroligt bra på lägret. Vi går omkring i shorts och tröja och har en grön plan att träna på.

Dessutom har Alex tillsammans med några andra spelare startat dagen med yoga, från början var det bara tre i gruppen, Alex, Charlie och Rewan. Men allt eftersom har gruppen blivit större och det här är en viktig del i Alex liv som fotbollsspelare.

ÖFK har spelat tre träningsmatcher på försäsongen och Alex har fått mycket speltid i dessa tre matcher. I morgon spelar ÖFK ytterligare en match, denna gång mot danska topplaget Århus. Matchen startar 12.30 svensk tid och sänds i Sportkanalen och på C-more.

För er som är på besök i Portugal så spelas ÖFK:s match med starttid klockan 11.30 lokal tid. ÖFK möter Århus och spelas på Quinta Do Lago, en golfanläggning som ligger cirka 10 km väster om flygplatsen i Faro.